Az ügyfelek és a vevők elköteleződése nem egy pillanat alatt elérhető dolog, hanem sok munkát és erőfeszítést igényel, amelyhez a szakértők rendkívül hasznos stratégiának tartják a push értesítéseket.
Ezek alapvetően a képernyőn felugró üzenetek, amelyeket felhasználhatunk arra, hogy kapcsolatot teremtsünk a közönségükkel, értesítsük őket az újdonságokról és a legfrissebb ajánlatokról az on-site konverziónövelés érdekében. Ahhoz azonban, hogy ezek az értesítések megfelelően tudjanak működni, nem árt néhány dologra odafigyelni.
Elemezzük a felhasználói viselkedést!
Ha folyamatosan push értesítéseket bombázzuk a felhaszálóinkat anélkül, hogy igazán ismernénk őket és a viselkedésüket, akkor az erőfeszítéseink hiábavalóak lesznek. Hiszen így amellett, hogy figyelmen kívül hagyják az értesítéseket, nagy valószínűséggel blokkolni is fogják őket.
Az ilyen esetek elkerülése érdekében feltétlenül elemeznünk kell a meglévő adatok segítségével a felhasználói viselkedést, és a preferenciáik alapján kategorizálni őket. Ez lehetőséget ad arra, hogy minden egyes kategóriát más-más terv alapján érjünk el, és meggyőzzük az ide sorolt felhasználókat arról, hogy figyeljenek a webhelyünk push értesítéseire.
Legyen tömör és személyre szabott az üzenet!
A push értesítések csak korlátozott számú karakter használatát teszik lehetővé, hogy üzenetünket eljuttassuk a webhelyünk látogatóihoz, ami eléggé megnehezíti a dolgunkat. Bölcsen kell gazdálkodnunk azzal, ami elérhető, és ügyelnünk kell arra, hogy ne kössünk kompromisszumot a márka üzenetének közvetítése során.
Továbbá ahelyett, hogy ugyanazt az üzenettel bombáznánk a listánkon szereplő összes felhasználót, érdemes inkább személyre szabott üzeneteket küldeni nekik az alapján, hogy milyen érdeklődést mutattak a webhelyünkön található bizonyos termékek vagy szolgáltatások iránt, és tüntessük fel az erre vonatkozó különleges ajánlatokat.
Végül használjunk hely alapú értesítéseket!
A hely alapú értesítések küldése egy másik hatékony módja a felhasználói elkötelezettség és az értékesítés növelésének. Küldhetünk például értesítéseket egy adott régió közelgő időjárási körülményeiről, és kiemelhetjük az ehhez kapcsolódó eladó termékeinket. A hasonló eljárások követése egy biztos módszer az offsite és az on-site konverziónövelésre egyaránt.